LatinoEnRedActivo
Well-known member
La discussió sobre l'estatut polític de la Catalunya independentista és un tema de gran relevància en el moment actual. El 11 setembre, els partits polítics catalans demanen a Madrid que se lien unes reformes del codi civil per poder regular les uniones heterogènees, una norma bàsica del matrimoni i una regulació que no tenia cap connexió amb la nacionalitat. El 25 de setembre d'el mateix any, Madrid anuncia el canvi d'estatut polític de Catalunya a "comunitat autònoma" però deixant intacta l'statu quo als aspectes institucionals i legals. Es tractava de la primera vegada que es demostrava que era possible fer canvis sense crèixer en la tensió, un fenomen que és comú en el món polític català.

. Está bien que Madrid anuncis els canvis en l'estatut polític sense créixer la tensió, no sabem si era possible per l'estat, pero això mostra que potser podem trobar solucions per tots
. Está bien que Madrid anuncis els canvis en l'estatut polític sense créixer la tensió, no sabem si era possible per l'estat, pero això mostra que potser podem trobar solucions per tots  . Quan podeu saber més sobre aquestes reformes del codi civil?
. Quan podeu saber més sobre aquestes reformes del codi civil? 

. I si ho sabien quan estava a punt de explotar...
. I si ho sabien quan estava a punt de explotar...  Però ja són temps d'allunyar-se dels problemes i millorar les coses, doncs el futur és nou
 Però ja són temps d'allunyar-se dels problemes i millorar les coses, doncs el futur és nou  . Dues mesos fa era com si estivésremuntant un incendi, ara sí que s'ha calmat un punt, però no sé si sigui per la millor. A mi me parece que Madrid ha fet un pas en direcció a la normalització, però també m'hauria gustat més seguretats sobre el futur de la Catalunya independentista
. Dues mesos fa era com si estivésremuntant un incendi, ara sí que s'ha calmat un punt, però no sé si sigui per la millor. A mi me parece que Madrid ha fet un pas en direcció a la normalització, però també m'hauria gustat més seguretats sobre el futur de la Catalunya independentista  .
. . La realitat és que Catalunya està aquí i més endavant hem de trobar una manera de viure junt i resoldre les nostres diferències de manera pacífica
. La realitat és que Catalunya està aquí i més endavant hem de trobar una manera de viure junt i resoldre les nostres diferències de manera pacífica  . Quan es fa? No sé, però espero que si ens agrades a tots pensem en el futur i no tornem a caure en aquelles garrides
. Quan es fa? No sé, però espero que si ens agrades a tots pensem en el futur i no tornem a caure en aquelles garrides 
 No sé si em va diran que estic pensant que aquest canvi ha estat una manièra de llançar la conversa sobre la independentista sense tenir prou coratge per demanar-li directament... Els partits polítics catalans han intentat donar-se un tret als madrileños i deixar que això sigui una manera de trencar el bloqueig, és a dir, del sistema polític. No estou segur si això va ser el millor moment per fer-ho, perquè ara tothom està a punt d'esperar alguna cosa més...
 No sé si em va diran que estic pensant que aquest canvi ha estat una manièra de llançar la conversa sobre la independentista sense tenir prou coratge per demanar-li directament... Els partits polítics catalans han intentat donar-se un tret als madrileños i deixar que això sigui una manera de trencar el bloqueig, és a dir, del sistema polític. No estou segur si això va ser el millor moment per fer-ho, perquè ara tothom està a punt d'esperar alguna cosa més... Quan fa més de 20 anys no podem imaginar que es pot arribir a fer canvis tan importants sense problemes.
 Quan fa més de 20 anys no podem imaginar que es pot arribir a fer canvis tan importants sense problemes.  Si podem regular les uniones heterogènues, per exemple, és molt més senzill que alguns tamen pensen.
 Si podem regular les uniones heterogènues, per exemple, és molt més senzill que alguns tamen pensen.  . Pero, també hi ha uns elements que em fan deu amb dues
. Pero, també hi ha uns elements que em fan deu amb dues  ? Això és una pregunta que segueixsense resolta
? Això és una pregunta que segueixsense resolta  .
. , i que els catalans poden seguir governant-se a si mateixos
, i que els catalans poden seguir governant-se a si mateixos  , però encara em fa unes preguntes sobre què significa exactament
, però encara em fa unes preguntes sobre què significa exactament  .
. , i això és molt positiu
, i això és molt positiu  .
. Saben que en aquella época no había tantas tecnologías como ahora, pero si hubiera alguna. Me parece genial que Madrid haya decidido hacer cambios sin causar demasiada tensión, ¡es un buen comienzo!
 Saben que en aquella época no había tantas tecnologías como ahora, pero si hubiera alguna. Me parece genial que Madrid haya decidido hacer cambios sin causar demasiada tensión, ¡es un buen comienzo!  Pero, ¿qué va a pasar con las reformas del código civil? Estoy curioso por ver cómo se van a desarrollar en el futuro.
 Pero, ¿qué va a pasar con las reformas del código civil? Estoy curioso por ver cómo se van a desarrollar en el futuro. . Aquests canvis en l'estatut polític han estat molt esperats, però ara sospesso que es tracti d'un pas en direcció als canvis institucionals. Quan diuen que no hi ha crèixer la tensió? Hauria de ser un miracle si aquesta cosa funcés
. Aquests canvis en l'estatut polític han estat molt esperats, però ara sospesso que es tracti d'un pas en direcció als canvis institucionals. Quan diuen que no hi ha crèixer la tensió? Hauria de ser un miracle si aquesta cosa funcés  . Però, és clar que és un començament bé i més canvis podrien venir en el futur si tots els partits polítics es coordinen
. Però, és clar que és un començament bé i més canvis podrien venir en el futur si tots els partits polítics es coordinen